topbella

Sunday, 12 December 2010

Umi & Abi

Assalamualaikum.....

Rindu.....

Terasa rindu sangat-sangat kat Umi & Abi...
sape yang xrndu...lebih-lebih lagi saya mmg anak mereka....hehehe
berhari-hari,berminggu-minggu,berbulan-bulan n bertahun-tahun(nie blum lgi...hehehe)....tak jmpe.....
Nasib....

Nak cite ckit...kisah silam
kalo dlu time kat sek asrama....
setiap minggu umi & abi datang....(dekat jer kot mmg ler boleh slalu dtg)
smpai ade yang jelez....."jeleznye setiap minggu umi&abi angah asyik datang" kata kwn-kwn saya.hehehe
saya hnya mmpu tersenyum...=)(time tu mmg rezeki saya)
now.....
saya kat kuis, bangi
amat-amat ler sedih =(
umi & abi datang pon kadang-kadang...( tu pon kalo ade ade masa).
baru saya terasa jelez seperti mne yang kawn-kawan sy pernah rasakn....
isy-isy.....
-jelez melihat ibubapa orang lain datang.
-jelez melihat kemesraan mereka.
-jelez,jelez......10000X
mcm xptutkan...hehehe..tu ler...perasaan manusia... nak wat cmne...=P

emmmm...antara sebab-sebabnye.....xdpt jmpe.

  • umi & abi buzy ngan keje,adk-adk kat umah n everything.....
  • skrng sy dok jauh ngan umi&abi...(selangor vs perak)..
  • anak yang memahami.....xnak susahkan umi&abi....walaupon dah bnyk kali menyusahkan..hehehehe
  • xde rezeki nak jmpe setiap hari-hari n minggu-minggu...
  • xde jodoh...
  • ade benda yang lebih penting....
Dan saya tahu setiap ape yang berlaku ade hikmahnye.....
Dengan sebab-sebab diatas....Alhamdulillah

-saya semakin rapat ngan Abi & Umi saya....dan bertambah memahami & knl...
-saya belajar untuk bersabar & berdikari....
-saya taw saya mampu lakukan ngan dorongan n nasihat mereka.
-saya taw rasa sedih,rndu,sunyi bila orang-orang tersayang jauh drpd saya..
-saya akan lebih menghargai pengorbanan umi&abi...
*kembar saya pon sme....kami rindu sangat-sangat kat umi & abi.
*InsyaAllah kalo ade rezeki kita jmpe..Amin.

TERIMA KASIH.....Umi & Abi
angah sayang UMI & ABI

wassalam


No comments:

I love ISLAM.