topbella

Saturday, 5 February 2011

Nak tahu..

Assalamualaikum

nak tahu ape itu wanita....
baca nie...kalo xbace xtahu...ok.



kerana aku wanita
pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

kerana aku wanita
ingin disayangi itu fitrah diriku

kerana aku wanita
mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

kerana aku wanita
emosiku selalu mengatasi logik akalku

kerana aku wanita
air mata teman setiaku

kerana aku wanita
sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi
DAN..

kerana aku wanita
aku damba pertolongan darimu Adam


peliharalah bicaramu denganku
jangan bermain kata denganku
takut rosak hatiku
kerana aku wanita
akhlakmu ukuran dimataku


peliharalah akhlakmu dan imanmu
jangan kau burukkan darjatmu pada mataku
takut rosak thiqohmu

kerana aku wanita
maka peliharalah susunan kata-katamu


kerana aku mudah terasa
namun aku bukan lemah
sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar
kerana aku wanita
peliharalah dirimu dari mencemuhku


saat titisan jernih mengalir dari mataku
kerana itu cara untukku
meluahkan perasaanku
supaya hatiku tenang kembali


kerana aku wanita
aku memang sangat peka


maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya...



kenali n fahami sebaik-baik wanita....


*dah bcekn... try buat kesimpulan sendiri...
*betol ker ape yang dikatakan ayat di atas...
*fikirkan n kenali diri kita...

saya pon seorang wanita.....ok

wassalam

2 comments:

Farhan Zulhusmi said...

bukan hanya seorang wanita yg mampu menitis air mata....
bukan hanya seorang wanita yg berhati lembut...
bukan juga hanya wanita yg mempunyai rasa...
adakah lelaki ini cukup cekal?adakah lelaki ini cukup kuat?adakah lelaki ini mampu untuk berdiri tegak tanpa ada seorang wanita dibelakangnya?
jawapanya....tidak....lelaki cuba untuk menjadi seorang yg kuat untuk melindungi seorang wanita dengan ilmu agama yg dia ada...pada asalnya dia seorang yg jahil...hanya kerana seorang wanita ini dia cuba sedaya upaya untuk berubah...berubah mencintai allah...berubah mendalami ilmu agama..berubah kerana dia sayangkan wanita ini.
kerana dia tahu dia xcukup baik untuk wanita ini.kerana dia tahu dia xcukup sepadan dengan wanita ini.dia sentiasa pegang dengan kata-kata yg pernah wanita initulis.lelaki yg baik untuk wanita yg baik.
dia xcukup baik untuk wanita ini.
adakah mampu dia membimbing seorang wanita dengan ilmu agamanya yg cetik.adakah?
jwpanya tidak..
dia berusaha bersungguh-sungguh..dia cuba tambahkan ilmunya dengan buku..dia cuba tambahkan ilmunya dengan al-quran dan hadis..
dia cuba berusaha pertahankan segalanya bersama-sama wanita ini..
dia hanya mampu berdoa,berusaha dan bertawakl..
kalau itulah bukan jodohnya..
dan itu keputusan wanita itu..adakah perasaan ini boleh dipaksa?
adakah hati seorang lelaki tidak calar seperti cermin mata?
maapkan kekurangan seorang lelaki.dia cuba menjadi yg terbaik untuk anda...
walaupun dia tidak tahu siapa jodohnya..itu bukan kekuasaanya..itu kekuasaan allah...dia xpernah lekang berdoa meminta apa yg diinginkan..dia xpernah lekang berdoa supaya dijodohkan dengan wanita ini..
dia tidak mahu menjadi seorang yg datang dan meminta simpati pada seseorang yg tidak suka padanya..yang tidak sayang padanya..
tapi di buntu.tidak tahu apa hendak dilakukan..allah lah tempat luahkan segalanya..
mungkin kalau itu benar-benar keputusan wanita itu..mungkin perit juga hendak dia terima..tapi dia cuba hendak terima walaupun sakit dan perit.....................

rotashia faizal said...

panjangnya komen pa'an.... =,="

I love ISLAM.